Szepesvári B.

 


             GAME BASED LEARNING 

Implement Games Into School Curriculum

Make learning interesting and equip yourself with knowledge on how to increase students’ engagement, while presenting educational content that is visually compelling and fun. Gain confidence and a valuable outlook on best practices and concrete ways on how to teach your subject through games and gamification. 

Energize Your Classroom With Interesting Educational Content

Course participants will have the opportunity to explore new and innovative methodologies for levels from Pre-School education to adult teaching, in fact get a new perspective on some traditional teaching methods. Enhance your learners’ motivation and develop their critical thinking and problem solving skills which are considered crucial in the 21st century. 

LEARNING OUTCOMES - Participant is going to acquire the following competences:

Use games and gamification to stimulate students’ interest and encourage participation

Incorporate ICT tools in your classroom

Increase students’ motivation and engagement

Explore the ways to foster critical thinking and problem solving skills

Exchange ideas and share experience of good practice

Improve your classroom management strategies

Encourage teamwork among students

Engage students of mixed abilities

https://erasmuscoursescroatia.com/courses/game-based-learning/


ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ


Az Erasmus+ nemzetközi mobilitás keretein belül „Game based learning” – Játékalapú tanulás/tanítás elnevezésű tanfolyamon vehettem részt Horvátországban 2024. szeptember 1-7. között a MAKSIMA Teacher Training Centre szervezésében.

A kurzus neve tartalmának csak egy részére utal, hiszen a foglalkozások során érintettük a projekt alapú tanítás, digitális tanítási tartalmak fejlesztése, interakció és együttműködés ösztönzése az osztálytermen belül és kívül, tudatos jelenlét erősítése, valamint a holisztikus oktatáshoz szükséges személyes képességek fejlesztése témakörét is.

A foglalkozások angol nyelven zajlottak, így lehetőségem volt angol nyelvtudásomat aktualizálni, bővíteni. Ezt azért is találom fontosnak, mert az angol nyelv olyan szintű kihatással bír a német nyelvre, hogy utóbbit tanítani bizonyos szintű angol nyelvismeret nélkül napjainkban elképzelhetetlen.

Több ország képviseltette magát különböző párhuzamosan futó kurzusokon. Kollégák érkeztek – a teljesség igénye nélkül – Finnországból, Svédországból, Németországból, Lengyelországból, Csehországból, Ausztriából, Olaszországból, Spanyolországból és Máltáról. A legtöbben középiskolai tanárok, így a bevezető foglalkozáson egyetértésben tudtunk eszme- és tapasztalatcserét folytatni a tanítás-tanulás kihívásairól. Szakmai és személyes fejlődés tekintetében is motiváló volt a határokat átívelő együttműködés és nyitottság, amit oktatóink és kurzustársaink részéről tapasztaltam.

A kurzus további foglalkozásai az oktatás mai kihívásaira reagálva serkentették problémamegoldó képességünket, nyújtottak nekünk megoldást, gazdagították módszer- és eszköztárunkat. Különböző játékos feladatokkal megmutatták nekünk, hogyan élénkítsük a tanulókat a tanulás folyamatában, amellyel egyidejűleg kritikus gondolkodásuk, kreativitásuk és problémamegoldó készségük is fejlődik. Emellett olyan applikációk (többek között VITA, PADLET, IMMERSAL) használatát sajátíthattuk el, amelyek segítségével a diákok új ismeretanyagra tehetnek szert, tudásukat elmélyíthetik vagy mérhetik. Mindezt azzal a céllal, hogy a mai generáció fiataljai digitális területen juthassanak új ismeretekhez, technikákhoz, amelyen ők helyzeti előnnyel bírnak. Szerencsére olyan alkalmazással is dolgoztunk, amelyhez a diákoknak nem kell használniuk a tanórán készülékeiket, így nem történik ütközés a jelenlegi tanév új szabályozásával. A tanárok digitális kompetenciájának fejlesztése kiemelt feladat, lépést kell tartani a megújuló digitális lehetőségekkel, ezért is hasznos volt ez a kurzus.

   



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Változz, hogy változtathass! - Pedagógiai tevékenységünk megújítása a 21. század kihívásaira válaszolva