Szepesvári B.
GAME BASED LEARNING
Energize Your Classroom With Interesting Educational Content
Course participants will have the opportunity to explore new and innovative methodologies for levels from Pre-School education to adult teaching, in fact get a new perspective on some traditional teaching methods. Enhance your learners’ motivation and develop their critical thinking and problem solving skills which are considered crucial in the 21st century.
LEARNING OUTCOMES - Participant is going to acquire the following competences:
Use games and gamification to stimulate students’ interest and encourage participation
Incorporate ICT tools in your classroom
Increase students’ motivation and engagement
Explore the ways to foster critical thinking and problem solving skills
Exchange ideas and share experience of good practice
Improve your classroom management strategies
Encourage teamwork among students
Engage students of mixed abilities
https://erasmuscoursescroatia.com/courses/game-based-learning/
ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ
A kurzus neve tartalmának csak egy
részére utal, hiszen a foglalkozások során érintettük a projekt alapú tanítás, digitális
tanítási tartalmak fejlesztése, interakció és együttműködés ösztönzése az
osztálytermen belül és kívül, tudatos jelenlét erősítése, valamint a holisztikus
oktatáshoz szükséges személyes képességek fejlesztése témakörét is.
A foglalkozások angol nyelven
zajlottak, így lehetőségem volt angol nyelvtudásomat aktualizálni, bővíteni.
Ezt azért is találom fontosnak, mert az angol nyelv olyan szintű kihatással bír
a német nyelvre, hogy utóbbit tanítani bizonyos szintű angol nyelvismeret
nélkül napjainkban elképzelhetetlen.
A kurzus további foglalkozásai az oktatás mai kihívásaira reagálva serkentették
problémamegoldó képességünket, nyújtottak nekünk megoldást, gazdagították
módszer- és eszköztárunkat. Különböző játékos feladatokkal megmutatták nekünk,
hogyan élénkítsük a tanulókat a tanulás folyamatában, amellyel egyidejűleg
kritikus gondolkodásuk, kreativitásuk és problémamegoldó készségük is fejlődik.
Emellett olyan applikációk (többek között VITA, PADLET, IMMERSAL) használatát
sajátíthattuk el, amelyek segítségével a diákok új ismeretanyagra tehetnek
szert, tudásukat elmélyíthetik vagy mérhetik. Mindezt azzal a céllal, hogy a
mai generáció fiataljai digitális területen juthassanak új ismeretekhez,
technikákhoz, amelyen ők helyzeti előnnyel bírnak. Szerencsére olyan
alkalmazással is dolgoztunk, amelyhez a diákoknak nem kell használniuk a tanórán
készülékeiket, így nem történik ütközés a jelenlegi tanév új szabályozásával. A
tanárok digitális kompetenciájának fejlesztése kiemelt feladat, lépést kell
tartani a megújuló digitális lehetőségekkel, ezért is hasznos volt ez a kurzus.